Foto: Wikipedia |
Aquesta mesura excepcional, que havien demanat els pagesos de la zona, compta amb l'autorització de la Generalitat i s'aplicarà durant un període d'una setmana, aprofitant que la sega de l'arròs s'ha acabat recentment, des d'Amposta fins a l'Illa de Buda. La revisió es centrarà en el canal principal per buscar exemplars d'aquest caragol, que prolifera amb rapidesa i es menja els brots tendres de la planta de l'arròs, ja que la xarxa secundària ja es va revisar fa unes setmanes.
Des del sector agrari, però, es considera que la mesura arriba massa tard i es veu insuficient, ja que algunes organitzacions agràries i sindicats, com Unió de Pagesos, havien demanat assecar tota la zona regable del marge dret per erradicar el cargol de forma més efectiva, opció que es va descartar des del Govern.
El canal derecho del Delta de l'Ebre estará cerrado a partir de hoy y durante una semana aproximadamente para buscar y eliminar ejemplares de caracol manzana, una especie invasora que después de extenderse por todo el margen izquierdo fue detectado también hace pocas semanas en el canal derecho, probablemente debido a un sabotaje.
Esta medida excepcional, que habían pedido agricultores de la zona, cuenta con la autorización de Agricultura y se aplicará durante un periodo de una semana, aprovechando que la siega del arroz ha terminado hace poco, desde Amposta hasta la Illa de Buda. La revisión se centrará en el canal principal para buscar ejemplares de este caracol, que prolifera con rapidez y se come los brotes tiernos de la planta del arroz, ya que la red secundaria ya se revisó hace pocas semanas.
Des del sector agrario, sin embargo, se considera que la medida llega tarde y se ve insufciente, ya que algunas organizaciones agrarias y sindicatos, como Unió de Pagesos, habían pedido secar toda la zona regable del margen derecho para erradicar el caracol de forma más efectiva, una opción que se rechazó desde Agricultura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Opina!