DO Conca de Barberà |
Es calcula, doncs, que la manca de pluja haurà fet caure la producció en un 30% respecte a un any normal, un descens motivat per les elevades temperatures de l'agost i la falta d'aigua durant la primavera i l'estiu. Tot i això, des del Consell Regulador es ressalta la qualitat del raïm, ja que la manca de pluja s'ha traduït també en menys fongs que puguin danyar els fruits, el que garanteix una major qualitat.
La verema a la DO va començar a finals d'agost amb les varietats primerenques, on si bé ja es preveia la situació actual, s'esperava que arribés pluja que pogués augmentar lleugerament la producció, el que finalment no ha passat. Ara, a l'equador de la campanya es pot assegurar que la producció decau, segons responsables de la DO.
Ara mateix, s'estan veremant les varietats tradicionals i, concretament, el trepat. Resten només el cabernet i la parellada per acabar la campanya 2012.
La DO Conca de Barberà se encuentra ya en el ecuador de la vendimia, una cosecha, la de este año, marcada por una reducción de la producción, pero caracterizada por una gran calidad de la uva.
Se calcula, pues, que la falta de lluvia habrá hecho caer la producción en un 30% respecto a un año normal, un descenso motivado por las elevadas temperaturas del agosto y la escasez de agua durante la primavera y el verano. A pesar de ello, el Consell Regulador resalta la calidad de la uva, ya que la falta de lluvia se ha traducido también en menos hongos que puedan dañar los frutos, lo que garantiza una mayor calidad.
La vendimia en la DO empezó a finales de agosto con las variedades más avanzadas, donde, si bien ya se preveía la situación actual, se esperaba que llegara lluvia que aumentara ligeramente la producción, lo que finalmente no ha pasado. Ahora, en el ecuador de la campaña se puede asegurar que la producción decae, según los responsables de la DO.
Ahora mismo, se están vendimiando las variedades tradicionales y, concretamente, el Trepat. Falta sólo el Cabernet y la Parellada para acabar la campaña 2012.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Opina!