Les elevades temperatures registrades aquest mes d'agost, que durant el dia superen de llarg els 30 graus i que de nit no baixen dels 23, unit a la manca d’humitat, han accelerat la maduració del raïm. Per aquest motiu, els cooperativistes s’han vist obligats a avançar el començament de la campanya, evitant així la pèrdua d’acidesa i l’envelliment del raïm.
Així ho va explicar el passat divendres el president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, Josep Pere Colat que afirmava que “aquesta calor, juntament amb la sequera dels últims mesos, provocaran una reducció important en el volum de la collita d’enguany en força punts del territori català". L'estat del raïm és "òptim", la qual cosa permetrà l’obtenció d’uns vins "de gran qualitat si es té en compte que, en general, enguany no hi han hagut pluges en moments poc oportuns i que les elevades temperatures han donat raïms amb graduacions altes i gotims molt sans", explica.
En la mateixa línea, Josep Lluís Grogués, responsable de la branca del vi de la FCAC, apunta que “si tenim en compte, com a referència, el raïm que s'està collint ara mateix, Chardonnay principalment, hi haurà al voltant d'un 40% menys de collita que l'any passat que va ser excepcionalment quantiosa". En relació amb la producció mitjana, s'espera una davallada "d'un 25% aproximadament”, explica.
A Catalunya hi ha un total de 61 cooperatives vinícoles que es concentren principalment a les comarques de Tarragona i Girona, i que mouen més del 55% de la producció total catalana.
Debido a las condiciones climatológicas del mes de agosto, las cooperativas vinícolas catalanas han iniciado la cosecha de las variedades blancas de uva, principalmente Chardonnay, que se empezó a recoger la semana pasada. Por el mismo motivo, está previsto que las variedades de uva tinta más avanzadas, Merlot y Ull de Llebre, se adelanten a las blancas Macabeo y Xarel·lo.
Las elevadas temperaturas registradas este mes de agosto, que durante el día han superado de largo los 30 grados y que de noche no bajan de 23, unido a la falta de humedad, han acelerado la maduración de la uva. Por este motivo, los cooperativistas se han visto obligados a adelantar el inicio de la campaña, evitando así la pérdida de acidez y el envejecimiento de la uva.
Así lo explicó el pasado viernes el presidente de la Federació de Coopertives Agràries de Catalunya, Josep Pere Colat, que afirmaba que "este calor, junto con la sequía de los últimos meses, provoca una reducción importante en el volumen de la cosecha de este año en bastantes puntos del territorio catalán". El estado de la uva es "óptimo", lo que permitirá la obtención de unos vinos"de gran calidad, si se tiene en cuenta que, en general, este año no ha habido lluvias en momentos poco oportunos y que las elevadas temperaturas han dado uvas con graduaciones altas y muy sanas", explica.
En la misma línea, Josep Lluís Grogues, responsable del área del vino de la FCAC, apunta que "si tenemos en cuenta, como referencia, la uva que se está recogiendo ahora mismo,Chardonnay principalmente, se producirá alrededor de un 40% menos de cosecha que el año pasado, cuando fue excepcionalmente cuantiosa". En relación con la producción media se espera un descenso del "25% aproximadamente", explica.
En Catalunya existen un total de 61 cooperativas vinícolas que se concentran principalmente en las comarcas de Tarragona y Girona y que mueven más del 55% del total de la producción catalana.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Opina!