Aurich respon, d'aquesta manera, a les crítiques d'Unió de Pagesos, que fa uns dies va denunciar les dificultats dels afectats per poder aconseguir que es facin batudes que ajudin a reduir la població d'aquests animals i els seus danys als sembrats. En aquest sentit, el delegat d'Agricultura a Girona ha dit que el Govern ha pres mesures com avançar la temporada de caça, autoritzar batudes fora del període hàbil o facilitar que es pugui caçar més a la primavera, el que, segons Aurich, és una època clau, ja que es quan les truges pareixen els garrins.
Clarament molest amb les declaracions d'UP, Aurich va negar que existís una "plaga" de senglars a les comarques gironines, tot i que va admetre que hi ha un problema "que cal resoldre".
Durant la temporada passada a Catalunya es van caçar 30.000 senglars, 12.000 dels quals, a les comarques gironines.
Els senglars han causat molts danys a Girona Foto: Ràdio Seu |
El director de los servicios territoriales de Agricultura en Girona, Jordi Aurich, explicó ayer que los agricultores tienen ahora "más facilidades que nunca" para luchar contra la superpoblación de jabalíes que dañan los cultivos, especialmente en la demarcación gerundense, donde se ha detectado un mayor censo de estos animales. Una de las nuevas medidas que ha puesto en marcha el Govern, según Aurich, es un programa informático que permite a los agricultores avisar cuando detecten jabalíes que dañan los cultivos, de modo que los cazadores puedan tener constancia de ello cuanto antes mejor para iniciar batidas.
Aurich responde, de esta manera, a las críticas de Unió de Pagesos, que hace unos días denunció las dificultades de los afectados para poder conseguir que se hagan batidas que ayuden a reducir la población de estos animales y sus daños en los cultivos. En este sentido, el delegado de Agricultura en Girona ha dicho que el Govern ha tomado medidas, como avanzar la temporada de caza, autorizar batidas fuera del periodo hábil o facilitar que se pueda cazar más en la primavera, la que, según Aurich, es una época clave, ya que es cuando las hembras paren a sus crías.
Claramente molesto con las declaraciones de UP, Aurich negó que exista una "plaga" de jabalíes en las comarcas gerundenses, a pesar de que admitió que hay un problema que "debe resolverse".
Durante la temporada pasada en Catalunya se cazaron 30.000 jabalíes, 12.000 de los cuales en las comarcas de Girona.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Opina!