23 ago 2012

Arrenca la verema amb previsions d'una davallada d'entre el 30 i el 40% en la producció de raïm

Unió de Pagesos ha exposat avui, durant la roda de premsa celebrada aquest matí a Reus, que estima que aquest any hi haurà una collita de raïm a Catalunya més reduïda que en campanyes anteriors com a conseqüència de la sequera acumulada durant els darrers mesos a la major part de zones productores. La davallada general pot situar-se entre el 20% i el 30% respecte la verema del 2011, però variarà en funció de les varietats, tot i que cal esperar quin temps fa fins el final de la verema. En el cas de la chardonnay, ja es pot avançar que la davallada ha estat acusada, sobre el 40% respecte a la campanya anterior, segons el sindicat.
Així mateix, Unió de Pagesos ha reclamat una millora dels preus en origen ja que, segons dades de l’Observatori de la Vinya, el Vi i el Cava de Catalunya, les darreres campanyes els costos de producció a Catalunya per gairebé totes les varietats de raïm, tant blanques com negres, s’han situat per sobre dels preus percebuts pels viticultors. Aquesta situació es dóna des de fa vàries campanyes, com a conseqüència de la davallada continuada dels preus percebuts pel raïm i de l’augment del cost dels factors de producció.
El sindicat denuncia també que el preu de la matèria primera única utilitzada per l’elaboració d’una ampolla de cava només representa entre el 5% i el 6% del preu final de venda del producte. Segons dades de l’Observatori Espanyol del Mercat del Vi el preu mitjà de tot el vi escumós exportat per l’Estat espanyol l’any 2011 va ser de 2,49 euros per litre (1,87 euros per ampolla). Durant la campanya 2009-2010, la DO Cava va comercialitzar en total 1.7 milions d'hectolitres, per un valor de 743 milions d'euros, per la qual cosa el valor mig de l’exportació aquella campanya va ser de 4,32 euros per litre o 3,24 euros l’ampolla, xifres que gairebé dupliquen les actuals. Segons els preus pagats als productors l’any 2010, en el cas de la macabeu el preu del raïm només va representar el 5,25% del litre de cava, en el cas de la parellada el 6,13%, i en el cas del xarel·lo el 5%.

Unió de Pagesos ha expuesto hoy, durante la rueda de prensa celebrada esta mañana en Reus, que estima que este año habrá una cosecha de uva en Catalunya más reducida que en campaña anteriores como consecuencia de la sequía acumulada durante los últimos meses en la mayor parte de zonas productoras El descenso general puede situarse entre el 20 y el 30% respecto a la vendimia del 2011, pero variará en función de las variedades, a pesar de que habrá que esperar para ver que tiempo hace hasta el final de la vendimia. En el caso del chardonnay, no obstante, ya se puede avanzar que el descenso ha sido acusado, alrededor del 40% respecto a la campaña anterior, según el sindicato.
Asimismo, Unió de Pagesos ha pedido la mejora de los precios en origen ya que, según datos del Observatori de la Vinya, el Vi i el Cava de Catalunya, durante las últimas campañas los costes de producción en Catalunya para casi todas la variedades, tanto blancas como negras, se han situado por encima de los precios percibidos por los viticultores. Esta situación, apunta el sindicato, se da desde hace varias campañas como consecuencia del descenso continuo de los precios percibidos por la uva y del aumento de los costes de producción.
El sindicato denuncia también que el precio de la materia prima utilizada para la elaboración de una botella de cava sólo representa entre el 5% i el 6% del precio final de venta del producto. Según datos del Observatorio Esapñol del Mercado del Vino, el precio medio de todo el vino espumoso exportado por el Estado Español en 2011 fue de 2,49 euros por litro (1,87 por botella). Durante la campaña 2009-2010, la DO Cava comercializó 1.7 millones de hectolitros por un valor de 743 millones de euros, por lo que el valor medio de exportación de esa campaña fue de 4,32 euros por litro o 3,24 euros por botella, cifras que casi duplican las actuales. Según los precios pagados a los productores en 2010, en el caso del macabeo el precio de la uva sólo representó el 5,25% del litro de cava, en el caso del parellada fue de 6,13% i en el caso del Xarel·lo, del 5%.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...