27 ago 2012

El gasoil agrícola arriba ja a un euro el litre

El gasoil agrícola es situa actualment a nivells històrics fregant -i superant- la barrera psicològica l'euro per litre, després d'una escalada de preus imparable durant el que portem d'any. A Catalunya, en funció d'on es compri, el gasoil B pot costar des de 0,96 euros per litre fins a 1,079, segons ha pogut comprovar Agronotícies.
Unes xifres que estan molt lluny de les que es pagaven fa uns anys, quan un litre de gasoil B costava al voltant de 0,27 euros per litre (any 2000), segons dades del sindicat valencià Unió de Llauradors. Precisament, aquest sindicat i altres organitzacions agràries han denunciat que aquests preus, que actualment ja contribueixen a augmentar notablement els costos de producció de pagesos i ramaders, es veuran encara més amplificats amb la pujada de l'IVA anunciada per l'executiu de Rajoy i prevista pel proper dissabte 1 de setembre.

El gasóleo agrícola se sitúa actualmente a niveles históricos rozando -y superando- la barrera psicológica del euro por litro, después de una escalada de precios imparable en lo que llevamos de año. En Catalunya, en función de donde se compre, el gasóleo B puede costar desde 0.96 euros por litro hasta 1,079, según ha podido comprobar Agronotícies.
Unas cifras que están muy lejos de las que se pagaban unos años atrás, cuando un litro de gasóleo B costaba alrededor de 0,27 eruos por litro (año 2000) según datos del sindicato valenciano Unió de Llauradors. Precisamente, este sindicato y otras organizaciones agrarias han denunciado que estos precios, que actualmente ya contribuyen notablemente a aumentar los costos de producción de ganaderos y agricultores, se verán aumentados con la subida del IVA anunciada por el ejecutivo de Rajoy y prevista para el próximo sábado 1 de setiembre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...