21 ago 2012

La renda agrària catalana cau un 35% en 10 anys


La renda agrària catalana va ser durant el passat any 2011 de 1.606,07 milions d’euros, el que suposa un 4,9% inferior a la de l’any 2010, que fou de 1.689,61 milions d’euros, segons dades del Departament d'Agricultura fetes públiques avui per Unió de Pagesos (UP).  Segons el sindicat, aquesta nova reducció, malgrat l’increment del valor de la producció ramadera, està causada per l’encariment dels costos de producció, especialment per l’increment dels preus de l’alimentació animal, de l’energia, els carburants i els fertilitzants i esmenes. UP també ha fet públic que, en termes constants, segons el mateix departament, la renda agrària acumula en deu anys, de 2002 a 2011, una caiguda del 35,1%. 
El sindicat lamenta que Agricultura no hagi donat a aquestes dades el relleu públic que caldria i considera que mostren clarament que l’orientació de la política agrària catalana ha estat nefasta durant els darrers anys. Una situació que, segons el sindicat, tampoc ha corregit l’actual Govern de la Generalitat de Catalunya que ha incomplert, tal i com exposa UP, els acords més rellevants del debat monogràfic al Ple del Parlament de Catalunya sobre el món agrari d’abril de 2010, els quals foren de nou ratificats per unanimitat en diverses ocasions els anys 2011 i 2012 i que també formaren part dels compromisos del discurs d’investidura del President de la Generalitat, Artur Mas.

La renta agraria catalana fue durante el pasado año 2011 de 1.606,07 millones de euros, lo que supone que fue un 4,9% inferior a la del año 2010, cuando fue de 1.689,61 millones de euros, según datos del Departament d'Agricultura hechas públicas ayer por Unió de Pagesos (UP).
Según el sindicato, esta nueva reducción, a pesar del aumento del valor de la producción ganadera, está causada por el encarecimiento de los costes de producción, especialmente por el incremento de precios de la alimentación animal, la energía, los carburantes y los fertilizantes. UP también ha hecho público hoy que, en términos constantes, según el mismo departamento, la renta agraria acumula en 10 años (de 2002 a 2011) una caída del 35%.
El sindicato lamenta que Agricultura no haya dado a estos datos el relieve público que, según consideran, sería necesario y cree que muestran claramente que la orientación de la política agraria catalana ha sido nefasta durante los últimos años. Una situación que, según el sindicato, tampoco ha corregido el actual Govern de la Generalitat , que ha incumplido, tal y como explica UP, los acuerdos más relevantes del debate monográfico en el pleno del Parlament sobre el mundo agrario de abril de 2010, que fueron de nuevo ratificados por unanimidad en varias ocasiones durante los años 2011 y 2012 y que también formaron parte de las promesas del discurso de investidura del presidente Artur Mas.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...