25 abr 2012

Demanen mantenir les ajudes diferenciades al sector de l'oli a la nova PAC

Mantenir les ajudes diferenciades per al sector de l'oli a la nova PAC, mantenir les ajudes per a la promoció del producte, plantejar la possibilitat de que el sector s'autorreguli o aplicar incentius per a la creació de grans grups són algunes de les peticions que la Interprofesional del Aceite de Oliva Español va fer el passat dilluns al comissari europeu d'Agricultura, Dacian Ciolos, durant una reunió a Còrdova.
Ciolos, de visita durant dos dies a Espanya, va poder escoltar aquestes peticions encaminades, segons aquest organisme, a "garantir el futur del sector". Per aquest motiu, es va fer especial incidència en que la nova PAC, que ara s'esta negociant, mantingui les ajudes diferenciades per al sector de l'oli, ja que, en cas contrari, la interprofessional creu que "un sistema de subvencions diferents a l'actual donaria lloc a l'abandonament d'importants superfícies oliveres, amb el consegüent perjudici social i medioambinental".
Segons va explicar la interprofessional, el sector porta quatre anys immers en una greu crisi de preus, tant és així, que "l'oli d'oliva ha estat el producte que més a baixat el seu preu en el conjunt de sectors de la UE en tot el 2011, acumulant una caiguda del 52% des del 2002".


Mantener las ayudas diferenciadas para el sector olivarero en la nueva PAC, mantener las ayudas para la promoción del producto, plantear la posibilidad de que el sector se autorregule o aplicar incentivos para la creación de grandes grupos son algunas de las peticiones que la interprofesional del Aceite de Oliva Español realizó el pasado lunes al comisario europeo de Agricultura, Dacion Ciolos, durante una reunión en Córdoba.
Ciolos, de visita durante dos días en España, pudo escuchar estas peticiones, encaminadas, según este organismo a "garantizar el futuro del sector". Por este motivo, se hizo hincapié en que la nueva PAC, que ahora se está negociando, mantenga las ayudas diferenciadas para el sector del aceite, ya que, en caso contrario, la interprofesional cree que "un sistema de subvenciones diferente al actual daría lugar al abandono de importantes superficies olivareras con el consiguiente perjuicio social y medioambiental".
Según explicó la interprofesional, el sector lleva cuatro años sumido en una grave crisis de precios, tanto es así que "el aceite de oliva ha sido el producto que más ha bajado su precio en el conjunto de sectores de la UE en todo el 2011, acumulando una caída del 52% desde 2002".


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...