20 abr 2012

El conflicte entre Espanya i Argentia per YPF dispara el preu de la soja

La nacionalització de la petroliera YPF per part del govern argentí i el conflicte amb Espanya que aquesta acció ha generat pot tenir conseqüències imprevisibles en el preus dels cereals. La primera d'aquestes repercussions negatives ja s'ha deixat notar i tindrà, segons sembla, un impacte considerable en les butxaques dels ramaders, ja que es tradueix en un augment de 40 euros per tona en el preu de la soja, segons han explicat avui a través d'un comunicat els sindicats UPA i COAG.  Segons aquestes dues organitzacions agràries, el cost d'aquest producte es situa ja tal voltant dels 380 euros /tona, quan fa unes setmanes es cotitzava a 340.
 Tal i com han explicat els dos sindicats agraris, "les manifestacions del govern espanyol a favor dels interessos de la multinacional Repsol poden suposar la ruïna total dels ramaders, amb augments imprevisibles del preu dels pinsos", ja que la soja, de la que Argentina és un gran productor, suposa la base principal de l'alimentació del bestiar boví i oví per la seva elevada aportació proteica.
UPA i COAG han recordat la "dependència absoluta" de la soja importada que pateix Espanya, remarcant que el país compra al voltant de quatre milions de tones de farina de soja cada any, un 90% de la qual prové d'Argentina. Per això, des dels sindicats agraris demanen al govern que presideix Mariano Rajoy que deixi de banda el "populisme" i les "declaracions bel·ligerants" contra Argentina, ja que consideren que poden provocar un "efecte rebot" que perjudiqui un sector tan rellevant com el ramader, doncs creuen que l'anunci de la possible cancel·lació de les importacions de soja del país sud-americà "ha fet que les grans multinacionals i els operadors financers s'estiguin fregant les mans i encarint el preu d'aquest producte".


La nacionalización de la petrolera YPF por parte del gobierno argentino y el conflicto con España que esta acción ha generado puede tener consecuencias imprevisibles en los precios de los cereales. La primera de estas repercusiones negativas ya se ha dejado notar y tendrá, según parece, un impacto considerable en los bolsillos de los ganaderos, ya que se traduce en un aumento de 40 euros por tonelada del precio de la soja, según han explicado hoy a través de un comunicado los sindicatos UPA y COAG. Según estas dos organizaciones agrarias, el coste de este producto se sitúa ya alrededor de los 380 euros/tonelada, cuando hace unas semanas cotizaba a 340.
Tal y como han explicado los dos sindicatos agrarios, "las manifestaciones del gobierno español a favor de los intereses de la multinacional Repsol pueden suponer la ruina total de los ganaderos, con incrementos imprevisibles en el precio de los piensos", ya que la soja, de la que Argentina es un gran productor, supone la base principal de la alimentación del ganado bovino y ovino por su elevada aportación en proteínas.
UPA y COAG han recordado la "dependencia absoluta" de la soja importada que padece España, remarcando que el país compra alrededor de cuatro millones de toneladas de harina de soja cada año, un 90% de los cuales proviene de Argentina. Por este motivo, los sindicatos agrarios piden al gobierno que preside Mariano Rajoy que deje de lado el "populismo" y las "declaraciones beligerantes" contra Argentina, ya que consideran que pueden provocar un "efecto rebote" que perjudique un sector tan relevante como el ganadero, pues consideran que el anuncio de la posible cancelación de la importación de soja del país sudamericano "ha hecho que las grandes multinacionales y los operadores financieros se estén frotando las manos y encareciendo el precio de este producto.








No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...