25 abr 2012

El Govern estudia usar energies renovables per abaratir el cost del reg del Segarra-Garrigues

El conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, ha explica avui que entre les mesures que el Govern promou per afavorir l'adhesió dels regants al Canal Segarra Garrigues, hi podria haver la producció d'energies renovables, una mesura que s'esta estudiant i que tindria com a objectiu abaratir el cost del reg.
Josep Maria Pelegrí
Pelegrí, que ha fet aquestes declaracions en la Sessió de Control del Parlament, ha explicat que el Govern estudia la implantació d'instal·lacions de producció d'energies renovables per reduir els costos energètics del bombeig d'aigua a les comunitats de regants.
Pel que fa al preu de l'aigua, un altre dels aspectes que preocupa als regants pel seu cost, s'ha informat de que s'ha programat un calendari tarifari reduït pels tres primers anys. Així, s'aplicaran descomptes de la tarifa fixa del 75% durant el primer any, del 50% el segon any i del 25% el tercer any. Amb aquests descomptes, el Govern vol donar temps als agricultors perquè els cultius que s'han de regar siguin productius.


El conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí, ha explicado hoy que, entre las medidas que el Govern promueve para favorecer la adhesión de los regantes al Canal Segarra Garrigues, podría encontrarse la producción de energías renovables, una medida que se está estudiando y que tendría como objetivo abaratar el coste del riego.
Pelegrí, que ha realizado estas declaraciones en la Sesión de Control del Parlament, ha explicado que el Govern estudia la implantación de instalaciones de producción de energías renovables para reducir los costes energéticos del bombeo de agua a las comunidades de regantes.
En lo referente al precio del agua, otro de los aspectos que preocupa a los regantes por su coste, se ha informado de que se ha programado un calendario tarifario reducido para los tres primeros años. Así, se aplicarán descuentos de la tarifa fija del 75% durante el primer año, del 50% el segundo año y del 25% el tercer año. Con estos descuentos, el Govern quiere dar tiempo a los agricultores para que los cultivos que se han de regar sean productivos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...