9 oct 2012

Demanen que els productes alimentaris quedin fora dels mercats de futurs

La situació d'incertesa que viu el mercat dels cereals i d'altres matèries primeres (amb augments espectaculars dels preus en els últims mesos) ha fet que els costos de l'alimentació animal també es disparessin, portant, moltes vegades, als ramaders a una situació crítica. Per això, des del sindicat Unió de Pagesos s'ha demanat avui que es posi fre a aquesta "forta volatilitat" lluitant en "els diferents àmbits internacionals per tal que els productes alimentaris quedin fora dels mercats de futurs i els seus moviments especulatius".
Entre les mesures proposades pel sindicat davant de l'increment de costos de la producció ramadera també s'inclou la necessitat urgent d'aconseguir liquiditat per garantir la viabilitat de les explotacions, així com un seguit d'avantatges fiscals com la reducció de l'IVA aplicat a les matèries primeres per a l'alimentació animal i l'energia, l'exempció de pagament dels costos de seguretat social mentre duri la crisi o l'establiment de noves línies de préstecs amb interessos bonificats, entre d'altres.
Unió de Pagesos ha recordat també que els costos de l'aliment per al bestiar es van disparar de manera alarmant durant l'any 2011, ja que van augmentar un 23,83%. 
A més, el preu de diverses matèries primeres per a la fabricació de pinsos s'ha incrementat quasi un 50% (bat de moro, civada i ordi) entre 2009 i 2012, mentre que del gener al juny d'aquest any aquests tres productes han pujat un 10%. Altres, com el tortó de gira-sol, la farina de soja o l'alfals deshidratat han sofert un increment del 50% aquest any.

La situación de incertidumbre que vive el mercado de los cereales y de otras materias primas (con aumentos espectaculares de los precios en los últimos meses) ha provocado que los costes de la alimentación animal también se disparasen, llevando, en muchas ocasiones, a los ganaderos a una situación crítica. Por este motivo, desde el sindicato Unió de Pagesos se ha pedido hoy que se ponga freno a esta "fuerte volatilidad" luchando "en los diferentes ámbitos internacionales para que los productos alimentarios queden fuera de los mercados de futuros y sus movimientos especulativos".
Entre las medidas propuestas por el sindicato ante el incremento de costes de la producción ganadera también se incluye la necesidad urgente de conseguir liquidez para garantizar la viabilidad de las explotaciones, así como una serie de ventajas fiscales como la reducción del IVA aplicado a las materias primas para la alimentación animal i la energía, la exención del pago de los costes de seguridad social mientras dure la crisis o el establecimiento de líneas de crédito con intereses bonificados, entre otras.
Unió de Pagesos ha recordado también que los costos del alimento para el ganado se dispararon de manera alarmante durante el año 2011, ya que aumentaron un 23,83%. Además, el precio de varias materias primas para la fabricación de piensos se ha incrementado casi un 50% (maíz, cebada y avena) entre 2009 y 2012, mientras que de enero a junio de este año estos tres productos han subido un 10%. Otros, como el gira-sol, la harina de soja o la alfalfa deshidratada ha sufrido un incremento del 50% este año.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...