1 oct 2012

UP denuncia que els pagesos fructícoles només poden saber el preu quan ja han venut la fruita

Unió de Pagesos denuncia que a la pagesia li és impossible conèixer els preus que percebrà al llarg de la campanya fructícola, ja que només coneix els preus de la campanya a finals d'any, una vegada aquesta ja s'ha acabat. El sindicat ha recordat, a través d'un comunicat, que fins ara això només passava a les empreses privades compradores de fruita però que cada vegada afecta a més pagesos agrupats en cooperatives i organitzacions de productors.
Per a UP  no té cap sentit que el pagès que ven la fruita a empreses privades hagi de lliurar-la sense saber a quin preu la cobrarà i considera que cal una millora del sistema perque els pagesos puguin tenir al llarg de la campanya referències sobre els preus. Així mateix, el sindicat denuncia que fa tres campanyes que els preus percebuts pels productors estan enfonsats.

Unió de Pagesos denuncia que a los agricultores les resulta imposible conocer los precios que percibirá a lo largo de la campaña frutícola, ya que sólo conoce los precios de la campaña a finales de año, una vez ésta ya ha terminado. El sindicato ha recordado, a través de un comunicado, que hasta ahora esta situación sólo se daba con las empresas privadas compradoras de fruta pero que cada vez afecta a más agricultores agrupados en cooperativas y organizaciones de productores.
Para UP, no tiene ningún sentido que el agricultor que vende la fruta a empresas privadas tenga que entregarla sin saber a qué precio la cobrará y considera que es necesaria una mejora del sistema para que los agricultores pueden tener a lo largo de la campaña referencias sobre los precios. De la misma manera, el sindicato denuncia que hace tres campañas que los precios percibidos por los productores están hundidos.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...