26 oct 2012

Ucraïna veta les exportacions de blat a partir del 15 de novembre

Els preus dels cereals han tornat a pujar als mercats internacionals   

                 
Era un rumor des de feia dies, però finalment s'ha confirmat. El ministre d'Agricultura d'Ucraïna, Mykola Prysyazhnyuk, va assegurar dimecres que el seu país imposarà un veto a les exportacions de blat a partir del 15 de novembre. L'anunci ha caigut com una bomba als mercats internacionals, fent pujar els preus després d'unes setmanes de relativa calma, i ha provocat la resposta de la UE, que ha demanat que no es posi en pràctica aquest fre a les exportacions.
Ucraïna és un dels principals exportadors mundials de blat i, després de dos anys de collites  més escasses del que seria habitual per la sequera, ha vist com pujaven els preus a nivell intern. Per frenar aquest ascens, el govern ha decidit aplicar una "prohibició total" a les exportacions de blat a partir del 15 de novembre, ja que, segons el ministre d'agricultura el país no té "cap més opció".
La notícia però no ha agradat gaire a Brussel·les, que es mira aquesta decisió amb preocupació per l'impacte que pugui tenir en els preus dels cereals. El Comissari d'Agricultura de la UE, Dacian Ciolos, va fer un comunicat en el que deia estar "profundament decepcionat" per la decisió d'Ucraïna, que, segons diu, "agregarà tensions inútils als mercats internacionals" i farà pujar els preus. Ciolos reconeix que la decisió del país balcànic és legítima, però li demana que no la posi en pràctica.

Era un rumor desde hacía varios días, pero finalmente se ha confirmado. El ministro de Agricultura de Ucrania, Mykola Prysyazhnyuk, aseguró el miércoles que su país impondrá un veto a las exportaciones de trigo a partir del 15 de noviembre. El anuncio ha caído como una bomba en los mercados internacionales, haciendo subir los precios después de unas semanas de relativa calma y ha provocado la respuesta de la UE, que ha pedido que no se ponga en práctica este freno a las exportaciones.
Ucrania es uno de los principales exportadores mundiales de trigo y, después de dos años de cosechas más escasas de lo que sería habitual por la sequía, ha visto como subían los precios a nivel interno. Para frenar este ascenso, el gobierno ha decidido aplicar una "prohibición total" a las exportaciones de trigo a partir del 15 de noviembre, ya que, según el ministro de agricultura, el país no tiene "otra opción".
La noticia, no obstante, no ha gustado mucho a Bruselas, que se mira esta decisión con preocupación por el impacto que pueda tener en los precios de los cereales. El Comisario de Agricultura, Dacian Ciolos, realizó un comunicado en el que dice estar "profundamente decepcionado" por la decisión de Ucrania, que, según dice, "agregará tensiones inútiles en los mercados internacionales" y hará subir los precios. Ciolos reconoce que la decisión del país balcánico es legítima pero le pide que no la ponga en práctica.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...