19 oct 2012

UP calcula unes pèrdues de 14 milions d'euros per la sequera en la campanya d'olives

Unió de Pagesos estima que la collita d'oliva de la campanya 2012-2013 no serà tan bona com es preveia inicialment (es pensava que es podria arribar a les xifres de 2010) a causa de la sequera i es quedarà en un 62% del que s'havia pronosticat, produint uns 107 milions de quilos. Aquest descens en la producció podria suposar unes pèrdues, segons el sindicat, de més de 14 milions d'euros al sector.
Les comarques de Tarragona patiran una davallada de gairebé el 40% (amb una producció de 73 milions de quilos) i les de Lleida del 33,7% (produint 28 milions de quilos).
Així, el sindicat considera que a la davallada en la producció d'olives caldrà sumar-hi també  en els propers mesos la reducció en el rendiment en oli (quilos d'oli per 100 quilos d'olives), el que serà una altra conseqüència de la sequera que s'ha patit aquest any. Durant la campanya anterior ja es va donar una reducció considerable de la producció, també per la manca de pluges, amb una caiguda del 32% en relació al 2010.
 A més,el sindicat recorda que un altre factor que pot agreujar encara més la ja de per si difícil situació de les exportacions és el preu percebut pels productors d'oliva, que s'ha reduït fins al 60% durant el període 2005-2011.

Unió de Pagesos estima que la cosecha de oliva de la campaña 2012-2013 no será tan buena como se preveía inicialmente (se pensó en igualar las cifras de 2010) a causa de la sequía y se quedará en un 62% de lo que se había pronosticado, produciendo unos 107 millones de quilos. Este descenso en la producción podría suponer unas pérdidas de más de 14 millones de euros para el sector, según el sindicato.
Las comarcas de Tarragona sufrirán un descenso de casi el 40% (con una producción de 73 millones de kilos) y las de Lleida de  33,7% (produciendo 28 millones de kilos).
Así, el sindicato considera que al descenso en la producción de aceitunas habrá que sumar también en los próximos meses la reducción en el rendimiento en aceite (kilos de aceite por 100 kilos de aceitunas), lo que será otra consecuencia de la sequía que se ha sufrido este año. Durante la campaña anterior ya se produjo una reducción considerable en la producción, también por la escasez de lluvia, con una caída del 32% en relación a 2010.
Además, el sindicato recuerda que otro factor que puede agravar la ya de por si difícil situación de las exportaciones es el precio percibido por los productores de aceituna, que se ha reducido hasta un 60% durante el periodo 2005-2011.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...