19 jun 2012

El consum de cava a les llars cau un 12%

El consum de cava a les llars espanyoles ha disminuït un 12% en els primers quatre mesos de l'any, segons dades de l'Obersatorio Español del Mercado del Vino (OeMv), tot i que, contràriament al que es podria pensar, el preu també ha baixat (un 8,7%), situant-se a una mitjana de 4,35 euros.

Pel que fa al vi, ha patit també un descens, tot i que molt lleu, baixant un 0,1%.  El consum ha estat de 137,2 milions de litres. El valor d'aquest vi també s'ha registrar un descens molt lleu, assolint una facturació de 205,8 milions d'euros, un 1% menys que durant el mateix període de l'any passat.
Per tipus de producte, el més consumit a les llars espanyoles és el vi tranquil sense DO (un 55% del total), amb un cost mitjà de 1,10 euros per litre. El vi tranquil amb DO, però, ha registrat un lleu augment i ha situat el seu preu mitjà en 3,30 euros el litre.
També puja el consum de Sangria i els anomenats "tintos de verano", productes que han experimentat un creixement del 4,6% durant el primer quadrimestre de l'any. La cervesa, en canvi, continua creixent però a un ritme més pausat, frenant el seu ascens.


El consumo de cava en los hogares españoles ha disminuido un 12% en los primeros cuatro meses del año, según datos del Observatorio Español del Mercado del Vino (OeMv), a pesar de que, contrariamente a lo que se podría pensar, su precio también ha bajado (un 8,7%) situándose en una media de 4,35 euros.
En lo referente al vino, ha sufrido también un descenso, aunque muy leve, bajando un 0,1%. El consumo ha sido de 137,2 millones de litros. El valor de este vino también ha registrado un descenso muy leve, alcanzando una facturación de 205,8 millones de euros, un 1% menos que durante el mismo periodo del año pasado.
Por tipo de producto, el más consumido en los hogares españoles es el vino tranquilo sin DO (un 55% del total), con un coste medio de 1,10 euros por litro. El vino tranquilo con DO, no obstante, ha registrado un leve aumento y ha situado su precio medio en 3,30 euros el litro.
También sube el consumo de Sangría y los llamados "tintos de verano", productos que han experimentado un crecimiento de 4,6%  durante el primer cuadrimestre del año. La cerveza, en cambio, continua creciendo pero a un ritmo más pausado, frenando su ascenso.

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