4 jun 2012

El grup Doux, en suspensió de pagaments


El grup carni francès Doux, líder del sector de les aus de corral a Europa, es troba en una delicada situació, després de que el passat dijous es declarés en suspensió de pagaments i que divendres quedés sota administració judicial. Segons publica la revista La France Agricole, que cita fonts dels sindicats, Doux arrossega un deute de més de 430 milions d'euros i hauria rebutjat una proposta del govern francès per tractar de salvar l'empresa, que garantia l'aportació de 35 milions d'euros.
Una part important d'aquest deute, 200 milions, correspondrien però a la seva subsidiaria brasilera Fragosul, que Doux es va vendre a un altre grup carioca, però sense transferir els deutes al comprador. El grup Doux, que dona feina a unes 3.400 persones a França, és propietat de la família Doux (que en té el 80%) i de l'entitat financera BNP-Paribas (amb un 20%). És el primer productor francés de carn de pollastre i exporta a més d'un centenar de països. Doux és també el principal beneficiari de la PAC a França.



El grupo cárnico francés Doux, líder del sector de las aves de corral en Europa, se encuentra en una delicada situación después de que el pasado jueves se declarara en suspensión de pagos y que el viernes quedara bajo administración judicial. Según publica la revista La France Agricole, que cita fuentes de los sindicatos, Doux arrastra una deuda de más de 430 millones de euros y habría rechazado una propuesta del gobierno francés para tratar de salvar la empresa, que garantizaba la aportación de 35 millones de euros.
                                             Fotos: Doux
Una parte importante de esta deuda, no obstante, correspondería a su subsidiaria brasileña Fragosul, que Doux vendió a otra empresa carioca, pero sin transferir las deudas al comprador. El grupo Doux, que emplea a unas 3.400 personas en Francia, es propiedad de la familia Doux (que tiene el 89% de la firma) y de la entidad financiera BNP-Paribas (con el 20%). Es el primer productor francés de carne de pollo y exporta a más de un centenar de países. Doux es también el principal beneficiario de la PAC en Francia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...