30 jun 2012

Als terrenys d'Eurovegas s'hi produeix gairebé el 20% dels productes d'horta que es consumeixen a Catalunya

Unió de Pagesos insisteix en denunciar la falta d’informació per part del Govern català respecte a la possible instal·lació del complex Eurovegas al Baix Llobregat, sobretot després de la visita dels directius de Las Vegas Sands Corporation aquesta setmana als terrenys que podrien estar afectats. El sindicat recorda que en aquesta zona agrícola, inclosa en el Parc Agrari del Baix Llobregat, hi treballen unes 1.500 persones i s’hi produeix entre un 15 i un 20% dels productes d’horta que es consumeixen a Catalunya, i que les pròpies administracions han invertit recursos en els últims anys per potenciar-la.
Unió de Pagesos insta el Govern català a explicar si l’expropiació dels terrenys afectats es portarà a terme abans o després de la requalificació en el cas que Eurovegas s’acabi instal·lant al Baix Llobregat, ja que actualment la zona està qualificada com a sòl rústic protegit de valor agrícola, i també li pregunta qui s’emportarà les plusvàlues d’aquestes operacions, quina legislació s’haurà de canviar i com es podrà justificar una expropiació per interès social si la finalitat és beneficiar a una companyia privada concreta. El sindicat també pregunta al Govern com portarà a terme una licitació pública d’un projecte que ha de guanyar per força Las Vegas Sands Corporations.

Complejo de Las Vegas Sands en Asia, similar al que se quiere hacer en España
Unió de Pagesos insiste en denunciar la falta de información por parte del Govern catalán respecto a la posible insatalación del complejo Eurovegas en el Baix Llobregat, especialmente después de la visita de los directivos de Las Vegas Sands Corporation esta semana a los terrenos que podrían estar afectados. El sindicato recuerda que en esta zona agrícola, incluida en el Parc Agrari del Baix Llobregat, trabajan unas 1.500 personas y se produce entre un 15 y un 20% de los productos de huerta que se consumen en Catalunya, y que las propias administraciones han invertido recursos en los últimos años para potenciarla.
Unió de Pagesos insta al gobierno catalán a explicar si la expropiación de los terrenos afectados se llevará a cabo antes o después de la recalificación en el caso de que Eurovegas se acabe instalando en el Baix Llobregat, ya que actualmente la zona está cualificada como suelo rústico protegido de valor agrícola, y también pregunta quién se llevará las plusvalías de estas operaciones, qué legislación deberá cambiarse y cómo se podrá justificar una expropiación por interés social si la finalidad es beneficiar a una compañía privada concreta. El sindicato también pregunta al Govern como llevará a cabo una licitación pública de un proyecto que debe ganar obligatoriamente Las Vegas Sands Corporation.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Opina!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...